Az otthoni iroda azaz a Home Office a fókuszban... A probléma kiváltó oka a sok
áldozattal járó veszélyes pandémia
mára elmúlt, úgy
tűnik világszerte
rendeződött. A járvány idején sajnos sokan kényszerültek a munkahelyükről az otthonukba dolgozni, de a pandémia után többen döntöttek továbbra is az otthonról dolgozás mellett ahol a
munkaadó lehetővé tette, de sokan vannak akik már eleve a lakásukban alakították ki vállalkozásukat, jóval a
világjárvány előtti években évtizedekben...
Itt ugyan az otthoni irodán van a hangsúly, de más egyéb otthon végezhető nem túl helyigényes tevékenységek is idetartozhatnak.
Az otthoni munkahelyek kialakítása, már maga a távmunka ténye is nagyon sok megoldandó problémát vet fel. Kezdve a munkáltatóval (ha meg nem szűnt) a távmunka egyeztetéstől, a munkaidő szervezésen át, az informatikai átviteli megoldásokig, a biztonságos és titkosított adat továbbításokig bezárólag.
Rájöttem, hogy a régebbi munkáim, lakás terveim között nagyon soknak van otthoni iroda része, de legalábbis egy asztalka a számítógépezéshez, ezekből láthatunk itt 3D-s látványképeket.
A távmunkák és otthoni irodák jelentős része az önálló vállalkozásunknak kialakított számítógépes munkahely. A feltételek hasonlóak egy anyacégnek kialakított távmunkáéhoz.
A leggyakoribb esetek az otthoni iroda és munkahely kialakítására a teljesség igénye nélkül:
A legfontosabb szempontok az otthoni iroda kialakítására:
Természetesen nem minden otthoni munka végzése valamely cégnek a kényszerű távmunka kialakítása. Sokan az eddig is, évekkel korábban kialakított, otthon végzett vállalkozásukat átgondolva most fokozottabban az internetes kapcsolattartásra és logisztikára fejlesztették fel, amit a járványhelyzet még jobban kikényszerített. Ide tartoznak a különféle szintű webáruházak is, melyeknek eléggé összetett a szervezése.